min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Sårande!

Av Filippa Bräutigam - 19 oktober 2012 23:25

Ni som väljer att lämna kommentarer i stil med: du är en dålig mamma! Om man bryr sig om sitt barn så åker man inte ifrån det, skulle aldrig kunna vara ifrån min son så länge!

Dessa är en kommentar som är lämnad på mitt inlägg om Indien. Jag valde att inte publicera kommentaren eftersom jag blev så oerhört sårad. Nu ångrar jag mig.

ag älskar min dotter och dyrkar marken hon står på. Jag skulle göra vad som helst för henne! Dessutom vet jag att hennes pappa är den bästa pappa jag kunnat ge mitt barn. Han tar dessutom och har  gjort ända sedan första dag vi kom hem från BB lika stort ansvar för Siri som jag gjort. Han är fullt kapabel till att sköta om vårat gemensamma barn medans jag är borta. När jag ser honom med Siri så blir jag ofta tårögd. Jag är så lycklig att jag lyckades hitta en man som är en så underbar Papi och sambo!

Att göra denna praktik i Indien kommer ge mig helt andra perspektiv på saker och ting, det är jag säker på. Jag kommer att utvecklas som människa. Hela mitt liv kommer jag att vara Siris mamma men det betyder inte att allt jag gör behöver vara att vara det. Jag är fortfarande Filippa och måste vara osjälvisk och ge mig själv denna erfarenhet och upplevelse. Den kommer vara spännande, rolig, intressant men också fruktansvärt påfrestande. Dels kommer jag att vara ifrån min familj. Min största glädje i livet. Dels kommer jag att få se väldigt mycket som jag kommer ha svårt att förstå. Människosynen, klassklyftorna, patientsynen, allt kommer att vara så olikt hemma och jag kommer att utvecklas som människa, för att inte tala om hur mycket jag kommer växa in i min yrkesroll inför den sista terminen. Jag skall jobba som sjuksköterska resten av mitt liv är det tänkt och då kan det ju vara bra om jag blir en trygg sådan! Eller?!

Jag och mina underbara klasskamrater kämpar för fullt för att administrera denna resan just nu och jag är glad att den kommer att bli av. jag tänker inte ta din skit och därför skriver jag detta inlägget till dig och hoppas att du kommer att fatta något av det jag skrivit!

Att försumma sig själv gör en inte till en bättre förälder, snarare tvärtom. Att ha en värld som snurrar kring sina barn och inget annat gör inte att barnen växer upp till bättre människor. Jag kommer ortsätta vara lika engagerad och ge henne lika mycket kärlek hela livet. Men om jag i fem veckor befinner mig i ett annat land så kommer hon inte lida. Jag ger henne så mycket kärlek att hon kommer ha så det räcker alla fem veckor utan att den tar slut. 




  Siri älskar sin Papi lika mycket som jag gör! De kommer ha det alldeles supermysigt medan mamma är i Indien och kämpar med sin C-uppsats


 
 
Ingen bild

Emelie o noah

19 oktober 2012 23:52

Det är löjligt att du ens ska behöva försvara dig gumman. SKIT I DET, ta inte åt dig. Du av NÅGON är en BRA mamma <3 och du har helt rätt i det du skriver. Att man inte ska missunna sig själv när man har barn för man gör lätt det tyvärr och gör man aldrig nåt för sig själv så blir man sur o bitter och då är man knappast den bästa föräldern som man hade kunnat vara. kram på dig vännen/emelie o noah

 
Ingen bild

men hallå

19 oktober 2012 23:59

Asså serreöst? Man är ju två som får barn ihop och visst... han kanske tar lika mycket ansvar som du men ska han behöva ta hand om henne själv då? barn behöver sin mamma och om min son skulle vara med sin pappa så länge skulle han bli jätteledsen efter mig.
Jag tycker det är dumt att du skriver det till mig för jag tycker inte det ensam. Fler än jag tycker det!

 
Ingen bild

en arg syster

20 oktober 2012 08:15

Hej fegisar,

Om ni verkligen har barn som ni säger med era män, då tycker jag synd om dem!för ni litar ju ej på mannen! jag har barn o alltid varit SJ med det o det här gått bra, inga men på henne att bara träffa din far var 4e helg! Så Vrf snackar ni så jäkla mycket skit???? Siri har en av landets bästa fördrar (han kAnske skämmer bort henne) men det är väl inget som Siri eller några barn lider av!!!

Ni som skrev det Örebro bara avundsjuka på två unga föräldrar som det flyter på braför o det är jag med, men önskar dem allt gott istället!!!

Ps låt min lilla lilla syster få skonas från misslyckade o beklagande människor som ni!

 
Sara

Sara

20 oktober 2012 08:30

Jag tycker det är starkt av dig att du ska åka!! Det är upp till dig och Frans att ta beslutet om du ska åka eller inte.. Och jag tror att detta är din enda chans att verkligen åka för åker du inte nu så kommer det aldrig bli av!! Skit i negativa kommentarer!! Som sagt så anser jag att det är ditt och Frans beslut!!

http://Mammazip.blogspot.com

 
Cornelia

Cornelia

20 oktober 2012 08:36

Bra skrivit!!!!! Håller helt och fullt med dej Filippa!
Hoppas de blir en underbar resa och skit i alla negativa människor!!

http://www.wimmelmamman.blogger.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards