min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Inte så roligt

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 15:50

Jag la för ett tag sedan upp ett inlägg på min facebook om men förtörd paj. 


Ett försök att md en liten glimt i ögat berätta om en broccolipaj helt plötsligt blev ett halvkilo ost tjockare när min karl ställde sig vid spisen medan jag nattade Siri. 


Tydligen så har folk i allmänhet valt att tolka det som att jag hade ett behov av att kränka Frans och la upp detta på facebook som någonslags redogörelse för hur usel han var. 


Problemet med facebook är ju att man inte kan läsa sig till tonläget i folks inlägg och i och med det inte alltid kan utlläsa vad som huvudsakliga avsikten är. Här hemma skrattade vi gott åt det lilla missödet en stund och det gö vi fortfarande. Men det känns ganska olustigt att folk i min omgivning (vare sig de känner mig bra eller mindre bra) tydligen valt att tolka detta som något som det inte var. 


De som känner varandra snackar tydligen om det och jag framställs som elak. Om man kan välja att läsa saker på olika sätt så känns det ganska otrevligt att det verkar som alla valt att läsa det på samma. Och det skadar ju inte att fråga om sammanhanget... 


Nu vet jag att jag är den dominanta i vårt förhållande men det gör mig inte per automatik till den elaka men ibland känns det som folk tror det om mig och det gö mig ledsen. Hade jag varit elak mot Frans så kan jag lova att vi inte varit där vi är idag. Och om man nu misstänker det så kan man ju börja med att slänga ut en fråga. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards