min-lilla-siri

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Filippa Bräutigam - 3 januari 2013 17:39

Syftet med en detox är att rensa ut slaggprodukter och gifter ur kroppen. Jag har för avsikt att genomföra en 14 dagar lång detox, då får man äta i princip hur mycket man vill men det skall vara rätt saker! Mycket citron och ingefära som skall vara utdrivande. Bär, frukt och nötter är också fullt tillåtet men de skall vara ekologiska och obesprutade. Jut nu slänger jag ihop en müsli. Jag blir mätt bara av att titta på den och en plåt ska tydligen räcka till 20 portioner... Jag tvivlar inte en sekund! Havrekli, havregryn, pumpakärnor, solrosfrön, valnötter, krossade linfrön, russin, goyibär, aprikoser, honung, rapsolja och vatten är ingredienserna. Blev inte du mätt av att läsa så blir du det nog av att smaka.
Jag inleder dieten idag och kör i lite dryga 14 dagar eftersom det blir möhippa till helgen och detox rimmar lite illa med alkohol och snabbmat. Lika illa som möhippa rimmar med frukt smooties och hälsodrinkar. På söndag upptar jag dieten igen och kör i två veckor. Det svåraste blir nog st motstå godis, jg är ju trots allt en bräutigam och är minst sht svag för sötsaker! Men jag ger det ett försök!

Ovido - Quiz & Flashcards