min-lilla-siri

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Filippa Bräutigam - 6 januari 2013 17:20

Då har jag kört igång med min två veckor långa detoxkur!
Morgonen började med varmt citronvatten för att starta igång tarmarna. Sedan blev det en fruktdink

1 dl annanasjuice
1 dl havremjölk
1/2 banan
1 dl frysta blåbär

Allt kördes i mixern och det var mumma! Det tyckte Siri också, hon drack massor!

Med tanke på sena natten med möhippa igår så blev ju frukosten något senare lagd. Vilket innebär tt idag har det inte hunnits med alla de där mellan målen och lunchen. Nu står kycklingfilé med hemmagjord pesto i ugnen och råtiset är jur färdigt.

Det ser gott ut och luktar underbart!

Gjorde en liten miss idag när jag gick förbi en kastrull där Siris lunch låg. Ett par pennemakaroner slank ner innan jag kom på att jag ju inte skall äta sådana. Ännu inget sockersug. Första dagen snart avklarad. Ikväll blir det en fruktdink till tror jag, har fått låna svärföräldrarnas juice centrifug!

Ovido - Quiz & Flashcards