min-lilla-siri

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Filippa Bräutigam - 8 januari 2013 16:22

Ännu inget ohanterligt sötsug och måste säga att det gör mig aningen chokad.

Till middag blev det hemmagjorda kycklingburgare med massa grönsaker och en superlättgjord salsa.
Allt smakade smaskens och efter en burgare blev jag proppmätt! Jag åt min burgare i sallad medan Frans och Siri käkade sina i bröd!

Salsa ca 4 portioner

400g tomater
2 vitlöksklyftor
1 rödlök

Finhacka allting och koka upp i en kastrull, sänk värmen och låt sjuda 45 minuter till en trögflytande salsa, späd med vatten efterhand om det behövs.


Av Filippa Bräutigam - 8 januari 2013 12:39

Vaknade imorse och fick ett godmorgon av ett inte så kört återseende, migränen, igen! Jag blir galen! Men nu vet jag åtminstone när den kommer och hade lite kunnat räkna ut det redan när jag la mig igår, om jag velat.

Så jag kom inte upp ut sängen förens halv tolv och fört då blev det detoxfrukost nummer ett, färsk ingefära och citronskal reva ner i vatten och kokades upp. Mums!

Frukost nummer två blev idag också Frans mellanmål så då lyckade jag till det lite extra och hällde upp i vinglas. Ser ju riktigt exklusivt ut och detta är ju perfekt även som lördagsgodis!

2portioner

4dl naturell youghurt
1banan
Juice från 1 lime
2 nävar frysta jordgubbar

Mixa allt och njut!

Ovido - Quiz & Flashcards