min-lilla-siri

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Filippa Bräutigam - 7 januari 2013 16:29

Då ställde Frans in färden mot Karlstad för att lämna Sasha till min mamma. Sasha har bott hör i ett och ett halvt år nu men skall flytta hem igen. Jobbigare blir det nog för Siri som älskar henne!

Själv har jag satt igång med dagens detox-middag. Koljafile i ugn med morot,purjo och myntapyre! Skall bli smarrigt det också! Till lunch blev det rester från gårdagens kyckling och mellanmål bjöds på ekologisk frukt! Dessutom motstod jag frästelsen, choklad och det insisterades på att jag skulle smaka men icke! Min största svaghet låg där på bordet i timmar men jag rörde den bara inte! Stolt!

Av Filippa Bräutigam - 7 januari 2013 08:02

Dagens första frukost som även idag bestod av varmt vatten med en pressad citron är intagen och har fått verka.
Efter det så påbörjade jag mitt "gröt" kok. Quinoagröt kokad i äppelmust och en rejäl bit kanelstång. Faktiskt väldigt gott även om jag anser att en gröt på något vis skall vara som en enhet, en massa med mer eller mindre textur. Quinoa gröten är precis som quinoa brukar vara, massor med små korn. Och altså i mina ögon ingen gröt! Men dumt smakar den inte!

Ovido - Quiz & Flashcards