min-lilla-siri

Alla inlägg under september 2011

Av Filippa Bräutigam - 3 september 2011 19:30

Stackars Siri var trött som bara den när vi kom hem. Hon har bara haft tid att sova i några minuter idag eftersom hon är så förbannat rädd att missa något när man inte är hemma. Hon sov en stund i bilen för att orka vara lite social när vi kom hem. Sen brast det, skulle gissa på att hon sover för natten nu och det innebär att jag kommer behöva gå upp klockan sju imorgon. Inte jätte peppad men har inte hjärta att hålla henne vaken, är hon trött så får hon la sova då.


Själv sitter jag framför tv:n med datorn i knäet. På tv är det Postkod miljonären,det går ju alltid att titta lite IQ befriat medan andra använder hjärnan.


Jag är även jag galet trött men innan nio gör jag inte Siri sällskap i drömmarnas land.

Livet · Siri
Av Filippa Bräutigam - 3 september 2011 18:06

Jag var ju mest där för att träffa systern min och alla andra sexmästerister, och för att visa upp min sessa såklart! Naturligtvis gjorde hon succé och jag såg ett par tjejer vars äggstockar började kittla. Go for it bara! ;)

Nu har jag och Siri tagit oss hem igen och ligger i sängen och myser! Siri ligger just nu  och pratar om allt spännande som hänt idag! Hon tjôtar som bara  den, min fina Siri!

Av Filippa Bräutigam - 1 september 2011 11:40

Skruttan är färdigfisen och nu ligger hon här ock skrattar och jollrar.


Det börjar bli dags för lite lunch men jag har NOLL inspiration. Vad  skall man hitta på? Är mer sugen på att slänga ihop en Daimkaka på det recept som jag hittade häromdagen. Det låter ju förbenat gott, men det känns inte så lunchigt precis. Det faktum att vi inte har något att slänga ihop hemma utan jag behöver ta mig till affären gör det hela ännu lite jobbigare. Det innebär att jag själv måste få ner vagnen för den där förbannat jobbiga spiraltrappan som vi har här hemma, Inte helt lockande. Ibland är det tur att Siri inte har något emot skumpiga åkturer, snarare tvärtom.


Någon med ett tips på billig lunchmat utan allt för stor ansträngning?

Av Filippa Bräutigam - 1 september 2011 11:05

Vår dotter är nog den sömnigaste av sömniga. Igår kväll somnade hon vid halv tio, nu är klockan över elva och hon ligger och sover så sött bredvid. Jag har hunnit städa och dammsuga i väntan på det där fina morgon leendet. Men hon tycks inte vilja vakna. Pappa har varit uppe och klätt på i morse, skulle gissa på omkring åtta tiden, då åt hon en smula också innan hon somnade om. Förövrigt så sover hon som törnrosa.


Oj nu vaknade hon men leendet uteblev. :( Stackarn har dumma fisar som väckte henne. Mamma får göra en insatts!

Ovido - Quiz & Flashcards