min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

IKEA, verkstad och utveckling.

Av Filippa Bräutigam - 1 oktober 2011 00:08

I Torsdags var vi på IKEA och köpte saker som hittills saknats i vår lya. Det blev hyllor och garderober och småkrafs. Vi ägnade en bra stund åt att meka ihop grejerna och nu står eller hänger de flesta grejer där det ska. Med undantag för ett väggskåp till köket som jag byggde ihop i morse. Pluggen tog slut och det behöver införskaffas ny innan vi kan montera det på rätt ställe.




Sen så måste jag ju berätta att Siri för ett par timmar sedan rullade för första gången. Från mage till rygg rullade hon två gånger i rad. Man blir ju så stolt att man inte vet vart man skall ta vägen. Hon har ju de senaste dagarna orkat ligga på mage längre och längre stunder, idag låg hon vad som tycktes vara en evighet och höll huvudet helt oansträngt. Sen nu ikväll efter bad och babymassage så vände hon på sig som om hon kunnat det i evigheter och jag blev helt till mig. Dessutom satt Siri i stol för första gången idag, rejält uppallrad med kuddar och handdukar och ganska snett kan tyckas. Men ändå, hon satt i stol. Hon utvecklas ju i ett rasande tempo och om precis två veckor så börjar Babysimmet.

Siri och jag badade badkar idag igen och idag kom Siri av misstag med ansiktet under ytan. Hon fick total panik men jag känner att jag lugnt och sansat redde ut situationen och tillslut gick vi ändå ur badet med ett leende på läpparna. Poäng till mig!


  Ett par minuter senare svängde hon runt på rygg!

 
 
doulan

doulan

1 oktober 2011 21:58

Heej Filippa! :)

Va roligt att höra av dig! Grattis till eran Siri! :) Jag tänker ofta på er!
Senast nu i veckan faktiskt..
Tänkte sms.a dig,fråga hur allt gått! Förstår det va mkt me flytt mm.

Ja jag fastnade oxå för er,så fina & så goá mot
varann!

Åh..jag önskar att jag kunde vart med er och stöttat och kämpat med dig.. nästa gång! :)

Jag ska snart börja läsa till förlossningspedagog & då även utbilda andra till doulor,kanske du blir en av mina elever ;)

Vi kan väl ta en fika framöver!!

Fin blogg du har och jättefina bilder!

Jag ska försöka uppdatera min oftare och lägga upp bilder..

Hör gärna av dig närsom,hälsa Frans och lilla S!

Kramar//Petra



http://www.doulan.bloggplatsen.se

Filippa Bräutigam

2 oktober 2011 00:03

Jag tittade in på ODIS sidan för ett tag sen och såg att det snart skulle börja en kurs men jag har inte riktigt råd att lägga 4000 på det just nu... Annars hade jag gärna gått den. Jag skall fortsätta min sjuksköterske utbildning i mars och såsmåningom bli barnmorska iaf, doula kommer antingen innan eller efter :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards