min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Jag hatar det!

Av Filippa Bräutigam - 8 oktober 2011 15:00

                 Usch fy och blä! Det finns inget beslut som jag hellre hadde sluppit att fatta! Men vår fina, underbara, roliga Bosse skall få somna in nu. Kan inte sätta ord på hur jobbigt det är och önskar att vi slapp fatta det beslutet men ingen av våra tre katter eller vi heller för den delen mår bra av att ha det såhär. Bosse kissar överallt, och vi har försökt med allt för att få honom att sluta. Han har fått mediciner för hundratals kronor i månaden, vi har köpt feromoner på spray och stickkontakter, vi har tre lådor och dyraste sanden. INGENTING hjälper. Han är vår första katt, vårt lilla kärleksbarn på ett sätt och vi har dragit ut på det här beslutet så länge vi kunnat. Men nu har vi Siri och det är ohållbart. Han har kissat i hennes vagn, hennes säng, på hennes leksaker, i vår säng, i soffan i gästsängen. Han kissar på alla mattor och det håller inte längre. Just nu lever vi med stöngde dörrar och eftersom Bosse lört sig öppna dem måste vi dessutom låsa dörrar för att Bosse inte ska ta sig igenom. De andra två katerna måste ju också hållas instängde på grund av Bosse och det är fel av oss att låta de andra lida också. Och hur hemskt det än är att ha fattat detta beslutet så känns det befirande. Vi har tissat på tå runt ämnet så llänge och försökt ignorera det faktum att det aldrig kommer bli bra. Vi hoppas ju att Bosse skulle vakna en dag och bara sluta. Men det kommer inte hända. Det känns skönt att nu är besutet fattat och vi är överens. Visst har jag haft djur förut och dom har ju inte levt för alltid men jag har aldrig behövt fatta beslutet själv och det känns pyton.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards