min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Siris doppresenter.

Av Filippa Bräutigam - 31 oktober 2011 11:14

 

Av min farbror Fredrik och hans fru Trine fick siri en barnservis med Elsa Beskovs tomtebobarnen. 

Siris 98 år gamla morfars farmor har virkat en stor filt att leka på eller ha i vagnen.


   

Av moster Gabriella och (säger man morbror) hennes Kristoffer fick Siri ett supersött armband med delfiner.

   

Min moster Cathrine gav Siri en fin guldstjärna med briljanter.

   

Av hela bonusfamiljen Carola och Leif, Kim och Linda med barn och Lee och Peter och Edina fick Siri mumin bestick och två skålar med mumin figurer.  Bianca, Mikael och deras lilla Alexandra gav Siri en superfin minnesbok med en liten låda att lägga minnessaker i. 

 

Av sin farmor och farfar, sina fastrar och farbror Johanna, Anna-Lena, Rikard och Henrietta samt mormor, gammelmormor Agneta och mormorsmormor Astrid fick Siri presentpengar till ett smycke. Det kommer bli som det ovan men med Siris namn och avtryck. Bilden kommer från www.lifestone.se. Dessutom blir det några hundra över att sätta in på sparkontot.

  Av morfars mor och morfars far fick hon en handgjord kristallkatt.  

Mammas kompis Philip och hans flickvän Juia gav siri denna supermysiga filt.

  Pappas  handbollskompisar Ricky, Robin och Moa gav Siri boken om petter och hans fyra getter och en mysig kanin.

  Siris morfar tog med sig detta fina tåget.

  Fotografen ( http://solvefotoform.bakel.se ) mammas faster Caroline och hennes familj kom med denna underbara bild från Siris nyföddfotografering i förstoring på en canvas att sätta på väggen.   Mammas kompis Josefine gav Siri en barnens bibel.  Kompisarna John och Erika kom med en fin Petson och Findus bok.


Allt detta fick min fina dotter på sin dopdag. Det skulle vara oerhört pinsamt om jag glömt något och hoppas att jag fick med allt. Siri vill tacka alla så hemskt mycket för presenterna och jag vill tacka alla som kom och gjorde Siris dag så speciell.


Dessutom får jag tacka lite extra för de som började med kökstjänstgöring. Lee och Carola är väl arbetsskadade även om de sedan länge slutat med servis yrket och att min farmor hade sån servis förmåga hade jag ingen aning om. Frans föräldrar som hjälpte till kvällen innan med uppdukning och som hjälpte till med all städning och diskning efteråt. tor aldrig vi blivit klara annars.


Jag var lite vilsen en stund men det kanske man kan vänta sig av sitt första jättelika släktkalas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards