min-lilla-siri

Alla inlägg under november 2012

Av Filippa Bräutigam - 5 november 2012 19:55

Migrän anfallet blev lindrigt och känner mig redan mycket bättre! Tråkigt bara att jag sovit bort i stort sätt hela dagen. Nu blir det lite kvällsfamiljemys och sen är det sängen igen.

Av Filippa Bräutigam - 5 november 2012 14:17

Ny kommer den! Känner det, det välbekanta trycket bakom ögonen och synrubbningen! Nu kommer den jävla migränen tillbaka. Fan också! Jag bara väntar på anfallet och hoppas att det bli lindrigt. Skit kropp jag lever i!

Av Filippa Bräutigam - 5 november 2012 08:45

Siri älskar dagis! Och det är verkligen ingen överdrift. Bråkar hon med Tandborstningen är det bara att ställa frågan "ska du inte gå till förskolan, då måste man borta tänderna" och då gapar hon hur fint som helst. Vill hon inte sitta i vagnen så säger man bara att då kommer vi får sent till förskolan och så hoppar hon i utan tjafs!

När vi kom fram till dagis jublade hon. Hon springer till dörren och står nästan och hoppar när hon väntar på att jag ska öppna. Väl inne vet hon proceduren pchvtar av sig mössan och ger den till mig så jag kan lägga på hyllan.
När alla kläder är av hinner hon inte vänta på mig längre utan springer i full fart in till fröken och fröken får en bamsekram dessutom! Så härligt att se!

Av Filippa Bräutigam - 5 november 2012 07:10

Så typiskt mig att få ont i halsen just när jag kommit igån och träna igen! Vi skulle till gymmet idag igen men det blir ju inget med det nu.
Valnade med den där välbekanta känslan av att svälja en taggtråd. Inte helt behagligt, och livsfarligt att träna med.

Av Filippa Bräutigam - 4 november 2012 10:01

Vi är på väg hem till jörlanda på en liten dagstur. Vi gjorde ett depostop på pressbyrån så Frans fick fylla sitt busskort. Siri charmar ju de flesta och kom ut med en bit twix i handen. Behöver jag säga att hon var nöjd!

Fullt fokus på sin chokladbit!

Av Filippa Bräutigam - 3 november 2012 21:17

Jag är i smärre chock här hemma! Vem hade trott att Magnus uggla skulle kunna klämma ur sig något så rörande och vackert? Tårarna tryckte bakom ögonlocken nästan så fort han började sjunga.

Så mycket bättre är genialt!

Av Filippa Bräutigam - 3 november 2012 19:33

Siri Hr fått en ny möbel på sitt rum. Hon älskar den! Det är en bokhylla/tvbänk/ leksaksförvaring. Smartaste möbeln på länge och bäst av allt! Man kan ju sitta på den/i de. Det gillar Siri! Hon klättrar upp klättrar ner och klättrar i lådorna. Dessutom fick vi för oss att koppla in hennes supersöta taklampa som hängt i taket men inte inkopplad i ett drygt år nu. Lite så man skäms. Men nu är den inkopplad i alla fall. Bättre sent än aldrig!

Nu ska vi bra skaffa en typ Saco säck eller en liten mini soffa och ställa in mittemot TVn så hon får en liten myshörna, sen är vi nöjda till tusen med hennes rum!

Av Filippa Bräutigam - 3 november 2012 11:17

Kaggar insett att jag har mycket bättre kondition än jag tror, har sprungit på löpbandet tre gånger denna veckan nu. Det kanske inte är en jätte sensation men kaggar aldrig trott att jag skulle kunna klara av att springa i tio minuter i sträck. Jag har en känsla av att jag blivit mer smärtlindring, ger inte upp så lätt längre. Kan bero på att jag fött barn i 58 timmar, vad vet jag.

Ovido - Quiz & Flashcards