min-lilla-siri

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Filippa Bräutigam - 3 mars 2012 17:18

Hallå hej!

Nu var det sådär längesen igen. Vi fick vårat golv slipat i måndags så i helgen blev jag internetlös- Och jag har då inget tålamod att blogga på telefonen. Väntar på utlovad app. 


I veckan har vi fått magsjuka. Siri började utan förvarning att kräkas i onsdags och magen är fortfarande kass på henne. Stackaren! Nu är även jag smittad och det är sådär måttligt roligt. Men Siri har verkat så gott som obekymrad över allt som magsjukan för med sig. Man inser ju hur tappra de små är när man själv ligger helt utslagen. Imorgon skulle vi gått på Baby och Barn mässan med min syster och hennes karl. (för er som inte listat u det redan så var det vad mitt inlägg handlade om för sisådär två månader sedan.) Om ett halvår så får jag hålla pytte bebbe igen. Dessutom får vi en liten kusin i juli! Så mysigt! Mässa får det bli nästa år. Skit också! Jag har sett fram emot det i flera månader ju!


Siri har lärt sig spela på läpparna. Vet inte om jag sagt det tidigare men jag har försökt lära henne ett tag och rätt var det var när vi satt vid bordet så körde hon ett litet munspel för oss. Så roligt att se! Hon älskar det och gör det om och om igen hela dagarna. 


Och angående jobbet! För er som inte följer mig på Facebook så får jag meddela att JAG FICK DET! Helt galet! I sommar så jobbar jag alltså på Entré och Biljett på Liseberg. 


Nu är alltså både skola och jobb löst. Det går nästan lite FÖR bra nu. 


Livet · Siri
Ovido - Quiz & Flashcards