min-lilla-siri

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Filippa Bräutigam - 5 mars 2012 13:33

Min Crème Caramel blev knug!

Med tanke på att min ugn som nämnt är hundra grader för varm för att laga Crème Caramel trodde jag det var kört när jag satte in smeten i ugnen. Men två timmar senare hade den faktiskt stelnat och den var inte bränd hör och häpna. Nu har den dessutom hunnit svalna och jag har hunnit smaka på en! Faktum är att Crème Caramel är så gott att jag blir näst intill tårögd. Mums! Väl investerade kalorier! 


Nu är jag ju varken fotograf eller konstnär men så är ser den i alla fall ut.   

Av Filippa Bräutigam - 5 mars 2012 11:53

Ja det gick mint sagt över när jag slängt ihop en crème caramel för att först när den skulle in i ugnen inse att den lägsta temperaturen på min ugn är cirkus 100 grader högre än vad min caramel skall tillagas i. Om det överhuvudtaget blir en caramel och inte fullkomligt bränns sönder och samman så kommer den att vara så gott som sönderkokad. Nu står den i min 180 grader varma ugn så får vi helt enkelt se vad som händer. Jävla gasspis! I hate you!

Av Filippa Bräutigam - 5 mars 2012 10:43

Magsjukan tycks ha lämnat oss för denna gång och då när magen varit tom i ungefär två dygn så inser jag att det var tusen år sedan jag bakade något! Hur gick det till? Jo just det jag började ju träna och leva hälsosamt men det är ju så farligt roligt att baka så jag tänkte göra ett kort uppehåll och göra något onyttigt. Men då är ju bara frågan vad. Vad är det värt att lägga sina kalorier på? och vad har jag för ingredienser hemma? 



Av Filippa Bräutigam - 5 mars 2012 07:37

Vad har jag för förväntnimgar av jobbet på liseberg?Framförallt förväntar jag mig nog ett jobb som passar mitt mammaschema. Inga tidiga månar vilketleder till att jag kommer få mer tid för Siri än om jag haft ett jobb där dagarna började tidigare. Det kommer ju att bli mycket inledningsvis med skola på veckorna och jobb på helgerna men det är bara en kort period. Sedan kommer jag kunna umgås med Siri varje morgon då hennes humör är på topp. Oftast kommer jag komma hem när hon redan lagt sig men som tur är jobbar man ju inte varje dag. Jag förväntar mig också en arbetsplats där folk trivs och där stämningen är god. När människor kommer till Liseberg är de glada och förväntansfulla och det ska bli roligt att få vara en del av den miljön. Att de valde mig blannd 7000 sökande är ju ganska tufft men faktum är att jag vet att jag passar för jobbet och i år såg de också det. Jag är toppen nöjd med mitt jobb på liseberg och vem vet, en vacker dag kanske jag hamnar i mörkret på gasten. Annars är jag väldigt nöjdmed mitt jobb på Entre och biljett!

Ovido - Quiz & Flashcards