min-lilla-siri

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Filippa Bräutigam - 14 september 2012 16:46

Syster har fått komma in på förlossningen och andas lustgas för fulla muggar! hon har en del kvar att jobba med men hon är så duktig! Hoppas att hennes förlossning inte blir lika utdragen som min. 

Kan inte sitta still! Vill bara ha rapporter om hur det går. Önskar såååå att jag fick vara med! 
Men snart kommer liten till världen! 


Kämpa på syster min!

Av Filippa Bräutigam - 14 september 2012 13:03

Syster föder barn och Nu är det minsann inte långt borta att man har ett litet syskonbarn. Så häftig känsla!

Men man önskar ju att man kunde vara där och bidra med det man kunnat, hålla en hand eller skrika i kör vad vet jag. Jag vet ju hur ont det där onda gör! Det gör ju faktiskt helvetiskt ont! Men jag har en känsla av att mon syster inte har en fult så positiv bild på det där med barnafödande som jag har. Hon är inte fullt så fascinerad av den där smärtan som jag är. Har lite svårare att se det positiva i smärtan. Kanske att jag hade kunnat bidra med något. Men nu sitter jag här och kan inget göra. pirrigt i magen är det minsann och jag håller alla tummar för att det skall gå bra för syster min. Att förlossningen snart skall vara över. Eller att den snart skall sätta igång ordentligt kanske. Än så länge är hon hemma och jag har blivit lovad rapport när de drar iväg till förlossningen. Vi får se hur det blir med det men jag väntar i alla fall med spänning. 


Och när bebis kommit så vet jag ju en som så snart jag får klartecken från syster sätter sig i bilen och far iväg för inspektion. de där söta små mjuka liven är ju helt magiska. Oj! Nu kom det visst en tår också! Det är påfrestande för en engagerad syster med barnmorskedrömmar att sitta här och inget kunna göra! 



Heja dig mitt underverk till syster! Snart har du bebis i famnen! 


Älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards