min-lilla-siri

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Filippa Bräutigam - 25 september 2012 18:42

Siri gillar bubbelbad! Hon kan bada hur länge som helst, ju mer bubbel ju bättre är det!

Av Filippa Bräutigam - 25 september 2012 16:03

Dagens praktik har varit bra. Det är en underbar stämning på min vårdcentral och hierarkin som man stött på så många gånger tidigare inom vården känner man knappt av.
Tyvärr blev det inga venprover idag heller, i brist på lättstuckna patienter. Imorgon är det hemma dag men fortsätter att hoppas på torsdagen att jag får sticka då. Jag har mätt några blodtryck ned lyckat resultat och gjort ett par vaccinationer. Sen såg jag till att vaccinera mig själv också. Sista twinrixen fattades, tänkte min student kompis skulle få ge mig den men hittade henne ingenstans. Så hon blev besviken när jag väl hittade henne och sprutan var tagen.
I vanliga fall är jag en aningens spruträdd men så fort jag får på sig vårdkläderna så blir jag modig som ett lejon. Kanske var en liten överdrift men rädd för sprutor och nålar är jag åtminstone inte. Vilket jag verkligen är annars. Lite märkligt faktiskt, men man ostar ju om professionella jag och privata jag. Kanske är detta ett exempel på det.
Oavsett så är jag färdigstucken vilket ju känns bra inför utlandspraktiken om ett år också.

Lab

Av Filippa Bräutigam - 25 september 2012 12:16

Nu har jag varit på lab. Skulle ju få sticka var det sagt men nu jobbar det bara undersköterskor där och de får inte undervisa mig. Crap! Får hoppas det kommer En akutpatient nu efter lunch när jag ska gå med en sköterska igen :)

Av Filippa Bräutigam - 25 september 2012 08:06

Sitter här på bussen med frukostmackan i handen och RixFm i öronen. Jag laddar upp för ännu en dag på praktiken. Hoppas på att denna dag bjuder på lite mer aktion. Vad dagen har för planer vet man ju inte. Jag är hittills mycket nöjdare med denna vårdcentralen än min tidigare och känner att de är månare om att jag faktiskt ska få med mig kunskap hem från praktiken. Detta blir klart toppen!

Ovido - Quiz & Flashcards