min-lilla-siri

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Filippa Bräutigam - 22 september 2012 22:05

Den har kommit och nu sitter jag hemma och leker med den. Den är ju tjusig som bar den och jag känner redan att vi kommer att bli bra kompisar jag och paddan. Jag är spänd på att få ta med den till min första förel
Aning. Vilket visserligen kommer att bli om över två veckor men ändå. Jag har tjuvkikat över axeln när en klasskompis antecknat under föreläsningen och testat lite hemma nu. Det funkar ju hur bra som helst!
Nu skall jag leka vidare och se om jag kan hitta några roliga appar åt Siri också. Några tips från proffsen på appar åt ettåringar?

Av Filippa Bräutigam - 22 september 2012 20:05

Migrän! Fan också! De senaste månaderna har jag haft förra migränanfall i månaden och det är allt annat än trevligt. Innan midsommar hade jag inte haft anfall på två år och jag hade kanske haft ett tiotal anfall någonsin. Men efter midsommar har jag nog haft lika många av variernde styrka. Just nu ligger det och trycker bakom ögonblicken och illamåendet är ganska illa. Sitter på spårvagnen på väg hem från mitt sista arbetspass och mår pyton. Förstår inte varför anfallen är så täta nu, kanske dags att kontakta primärvården och kolla upp det. Usch, det är så mycket man behöver göra hela tiden. Men det är ju ohållbart om jag ska ha migrän hela tiden och de receptfria mediciner som finns är inte lämpliga för mig då de inte är bra för min mage. Pest eller kolera lite grann. Fy! Nu har jag gnällt klart men blir inte lyckligare för det.

Av Filippa Bräutigam - 22 september 2012 08:11

Ligger och drar mig. Inte sugen på att gå upp. Men från köket tycker jag min känna doften av mannagrynsgröt så man blir lite lockad att dra sv sig täcket och ansluta sig till de andra två.

Funderar över vad sjukvården gjorde igår åt situationen. Klart är i alla fall att mamma inte blev glad. Hon har lämnat otalt många meddelanden på telefonen av inte så trevlig karaktär. Men det visste jag ju sedan innan. Det är tråkigt att man måste ta denna vägen istället för att hon skall lyssna på oss och åka in själv.

Ovido - Quiz & Flashcards