min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

förväntningar

Av Filippa Bräutigam - 5 mars 2012 07:37

Vad har jag för förväntnimgar av jobbet på liseberg?Framförallt förväntar jag mig nog ett jobb som passar mitt mammaschema. Inga tidiga månar vilketleder till att jag kommer få mer tid för Siri än om jag haft ett jobb där dagarna började tidigare. Det kommer ju att bli mycket inledningsvis med skola på veckorna och jobb på helgerna men det är bara en kort period. Sedan kommer jag kunna umgås med Siri varje morgon då hennes humör är på topp. Oftast kommer jag komma hem när hon redan lagt sig men som tur är jobbar man ju inte varje dag. Jag förväntar mig också en arbetsplats där folk trivs och där stämningen är god. När människor kommer till Liseberg är de glada och förväntansfulla och det ska bli roligt att få vara en del av den miljön. Att de valde mig blannd 7000 sökande är ju ganska tufft men faktum är att jag vet att jag passar för jobbet och i år såg de också det. Jag är toppen nöjd med mitt jobb på liseberg och vem vet, en vacker dag kanske jag hamnar i mörkret på gasten. Annars är jag väldigt nöjdmed mitt jobb på Entre och biljett!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards