min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Bebisar

Av Filippa Bräutigam - 21 september 2012 13:21

Överallt ser man stora magar. Överallt ser man små liv i vagnar. Överallt pratas det bebisar.

Jag tycker ju hemma att Siri är min bebis men det är svårt att hålla fast vid när man möter sådana som Albin. Små hjälplösa knyten.

Siri passar nog inte in på några av de definitioner av vad som är en bebis.
Nu vet jag ju inte om det finns en allmän definition men jag skulle kunna tänka mig hur den skulle se ut om det fanns en.

Siri kan gå och hon kan springa. Hon kan härma djur och hon kan äta själv. Hon kan peka, hon kommer och drar oss i handen när hon vill visa något. Hon skrattar när något blivit tokigt. Hon blir stolt när hon gjort något bra och ledsen då hon får skäll.

Siri är en liten men ingen bebis, ett barn. Konstigt att titta på lilla lilla Albin som ändå är bra större en Siri var då hon föddes, titta på honom och se att Siri varit mindre. Varit sådär liten och pluttig, skrynklig och ovetande. Ovetande om var hon var, i behov av oss hela tiden.

Om mindre än två veckor börjar Siri på dagis. Där kommer hon bättre lära sig vissa sociala regler. Hon kommer lära sig att samsas och samverka med andra. En riktig liten människa, en person, världens finaste lilla person.

Det är en häftig resa som jag njuter av varje dag! Att få följa detta lilla. Från knyte, till bebis, till barn. Innan jag vet ordet av har hon egna bebisar.

Men innan dess skall jag ha fler. Åtminstone två och förhoppningsvis om två år kommer den första.

Längtar, men tills dess tänker jag fortsätta att njuta av Att kunna fokusera på bara Siri!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards