min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Rubbat!

Av Filippa Bräutigam - 21 september 2012 18:47

Fan vad jag just nu HATAR den svenska sjukvården. Jag skall ringa för att få ett tvångsomhändertagande och de beter sig som om jag vore dum i huvudet.


Sist jag ringde om att mamma behövde läggas in pratade jag med polisen som kopplade till en psykiater. Efter några timmar mitt i natten låg mamma på sjukhus.


Nu har jag ringt polisen, psykakuten, 1177, psykjouren och INGEN vill hjälpa eller tar mig på allvar. Ska det vara så jävla svårt att få en sjuk människa utan sjukdomsinsikt med självskadebeteende på sjukhus?


Jag är så arg, besviken och ledsen att tårarna sprutar. Trots att jag levt med hennes sjukdom i stort sett hela livet så beter det sig som om jag överreaggerar. Jag om någon vet väll när mamma behöver läggas in. "Ja men har hon varit sjuk hela sommaren kan det ju inte vara så akut att hon ska komma in just nu". Vad sa du!? Klart fan det är akut just nu! Det är så jävla akut just nu! De senaste veckorna har mammas sjukdom eskalerat och jag oroar mig av en anledning. Jag är orolig för att det är nödvändigt inte för att jag tycker det är kul. 



 
 
Caroline

Caroline

21 september 2012 19:40

Å du fina duktiga omtänksamma handlingskraftiga. Jag är ledsen att det ska krävas så mycket av dig men jag är säker på att du kommer att reda upp detta. Efter lite svordomar om saken här på bloggen och till Frans så hittar du säkert lite energi att dra det ett varv till.

Många kramar till dig.

http://min.bakel.se

 
Ingen bild

Helena Larsdotter

21 september 2012 20:37

Älskade vännen! Att Du ska ha det så svårt. Att inte bli tagen på allvar ger ju den där hemska känslan av maktlösheten...
Hoppas någon hjälper snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards