min-lilla-siri

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 9 augusti 2011 15:28

Jag startade för en stund sedan dammsugaren och dammsög lägenheten, något som behöver göras si sådär tre till fyra gånger i veckan om man inte vil trampa runt i en matta av lurvig päls. Med tre katter blir det en hel del. I samma sekund som damsugaren gick igång så flydde katterna i panik. Två sprang in i badrummet och den större gömde sig bakom den mindre av de två, såg ganska lustigt ut. Den tredje satt i hallen upptryckt mot köksdörren, stackaren. När jag stängde av helvetesmaskinen så sprang ala tre katter in i rummet jag just dammsugit och Bosse kände ett starkt behov av att hitta ett nytt gömställe, och det gjorde han...

  nämligen under Lasses korg, där går det precis in en katt och enligt Bosses beräkningar går där inte in någon dammsugare.

Medan katterna flydde åt varsitt håll så hängde Siri på min mage och just som katterna flydde så slumrade Siri sött. Siri tycker om dammsugaren.

Ovido - Quiz & Flashcards