min-lilla-siri

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 31 augusti 2011 23:54

Har haft fullt upp ett par dagar. För det första har jag brutit mitt fönsterputsar löfte. Jag började på en ny pärlplatta på 120x90 pärlor som jag inte kunnat slita mig ifrån så nu är den klar. Höll detta löfte om att putsa fönster först i princip lika bra som jag brukar hålla alla möjliga godis-löften, inte alls! Dessutom har jag slängt ihop några limpor och pysslat med lite andra grejer. Som en skylt till Siris dörr.

   

Och igår natt var vi på cykelnatt-rea och införskaffade en cykel till Frans. Frans var som ett barn på julafton och var stoltare än få när vi mitt i natten ledde hem cykeln från backaplan. Idag var vi på biltema för att göra den komplett och laglig och för att införskaffa en hjälm. Man ska vara rädd om huvudknoppen!


Dessutom måste jag ju berätta om min Siri och skryta lite. Hon är en riktig sju-sovare den där tösen. Igår somnade hon vid tio och vaknade elva i morse. Då hade jag redan väntat en lång stund på att få se henne öppna ögonen. För vad är det första min dotter alltid gör när hon vaknar och ser på en? Hon ler det finaste av leenden. Det är min dotter det, inte dåligt morgonhumör där inte! Dessutom är det sista hon gör på kvällen innan hon somnar att ligga och flina lite för sig själv. Ett förnöjt litet barn har vi. Lägger man henne i gymmet så flyttar hon på sig. Jag kan säga att hon inte låg där när vi la ner henne.

Hon har liksom snurrat ett helt varv.


Men nu är det dags för kudden!

 

Liten bild från The Ark koncerten!

Ovido - Quiz & Flashcards