min-lilla-siri

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 27 augusti 2011 19:42

Allt skall göras på en gång. Började ju göra iordning förrådet igår och då kommer det så mycket som följer med i förråd-vågen. Flyttade in byrån från sovrummet in i förrådet så då vart jag tvungen att flytta sängen. Då ser jag att *oops* madrasöverdraget behöver tvättas. Häng tvätten som ligger i maskinen och in med överdraget.

Sortera kläder som legat nerpackade i flyttlådor i förrådet och sortera in i garderoben. *hoppsan* Här behövde det rensas vilket ledde till tomma lådor. Vad bra då tömmer jag byrån in hit. Vilket ledde till att byrån nu stod tom. Då fixar vi lite ordning i städskåpet och förvara verktyg i förrådet, vilken toppen idé. Sen blir man ju hungrig, och gissa om där var en full ren diskmaskin och massa skit på bänken, då får man ju fixa till det också. Skulle kunna säga att jag är helt slut. Har gjort allt detta samtidigt som jag har haft koll på skruttfia som har sovit mest hela dagen. Nu får hennes eländiga förkylning ge sig tycker jag. Just nu sitter hon och leker med en av sina nya favorit leksaker. Det är mest bara en bubblig plastbit som fungerar som en spegel, den kommer fårån hennes kusiner och hon har lekt med den i sisådär en timme nu. Oj dags att hänga upp madrassöverdraget. Får skriva mer en annan gång.


    Har ingen bild från hur det såg ut från början men det var INGET att titta på kan jag lova!

Livet · Pyssel · Siri
Av Filippa Bräutigam - 27 augusti 2011 00:01

Man skulle ju kunna tro att en tom blogg innebär att man inte har något att skriva. Men att jag inte skrivit på tre dagar beror på att jag haft fullt upp med en massa annat. Har gått upp i ottan och kommit hem på sena kvällen, och då är jag inte så mycket för att blogga.

Igår till exempel var jag och frans först iväg till Hornbach klockan nio på morgonen för att införskaffa stringhyllor till vårt förråd. Där skulle det bli ordning hade vi bestämt oss för. Vi traskade den lagom långa biten från Hornbach och med inte fullt så lagom med grejer att bära. Tur att karlen man har är stark och att Siri gärna lånar ut sin vagn till varutransport och hänger glatt på magen istället. Väl hemma dumpade vi av grejerna och vände i dörren för att åka iväg till IKEA och köpa förvaringsbackar att sortera allt innehåll i våra flyttlådor som står ouppackade i förrådet, julpynt och krimskrams mest men även vinterkläder och annat bra att ha. Iväg bar det och sen gjorde vi om prossiduren med att vända i dörren. Nu skulle Frans iväg och jobba och jag skulle vidare ut på stan med min fina Bianca och plutt-Alexandra som skall åka till Rumänien på söndag.

Idag gick vi upp i hyfsad tid och käkade frukost, sen satte förråds projektet igång. Förrådet tömdes och dess innehåll blev nu ståendes i hallen *suck*. Frans började borra upp string och jag satte igång att såga till rätt längd på hyllorna. Stål suger att såga i. När allt väl var sågat, skruvat och satt där det skulle var det ju då dags att börja sortera kartongerna ner i våra genomskinliga backar från IKEA för att på något vänster få mer ordning. Vill inte påstå att vi är helt klara men man ser potentialen och vad bra det kommer att bli. Vi flyttade på de garderober som redan innan stod där inne och nu hänger alla kläder på plats och saker börjar hitta till sina avsedda platser. Så skönt! Sen drog vi iväg igen, Frans till jobbet och jag till stan först en stund med Lotta och Natalie och sen till Liseberg för att spendera en liten stund med Bianca innan hon åker. Siri ville så gärna hälsa på spökena på Gasten så där stanna vi tills Frans slutade. Långa dagar. Men nu kände jag att det var dags för ett inlägg igen. Bloggen kan ju inte dö ut när man har såhär mycket att berätta. Dessutom tror jag att Siri börjar bli frisk igen. nu rosslar hon bara litegrann. Min lilla pärla. Fick ett tips om att lägga tigerbalsam i mina armhålor så hon sniffar lite av det när hon ammar.. fungerade rätt bra det. Eller så har det inte med saken att göra men känns det bra för en själv känns det nog bra för dom små förkylda också.


Nu är det natten!


  Siri och jag tackar för oss.

Ovido - Quiz & Flashcards