min-lilla-siri

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 16 augusti 2011 23:30

Idag har det hänt en hel del igen. Morgonen började med att Siri charmade barnläkaren på BVC som tyckte Siri var helt enastående (såklart). Siris hela illa kropp kollades och klämdes på och hon är precis som man kan förvänta sig av en 7 veckors bebis + lite till och alla kroppsdelar sitter som bekant där dom ska. Barnsjuksköterskan blev mäkta imponerad då hon såg Siri slita till sig ett lamm som låg på skötbordet och även läkaren hävdade att det var väldigt tidigt. Men så är hon ju smart min unge.


Hemma blev det ett storkok med Chiliconcarne och sedan kom moster Gabriella och hennes kille hit och hälsade på. Somliga åt en kaka eller två och smakade på storkoket andra inte. Även morbror Anton och mormor var på besök. När de flesta gått stannade morbror kvar och vi lyckades som vanligt slänga ihop lite kanelbullar, frysen hade hunnit tömmas på den varan sen sist. Hur ska jag kunna baka bullar när liten bror flyttar på lördag? och vem skall hålla mig sällskap om kvällarna? Kanske helt enkelt kommer att få lära mig att roa mig själv. Men nu är frysen åtminstone fylld igen med både bullar och en massa matlådor med chiliconcarnen.


 

Siri tycker moster är en kul typ.


Frans har varit och skrivit in sig på Chalmers idag, min fina Frans. Och han får dessutom hoppa straight on på år två så han behöver ju inte läsa så fasligt mycket mer än tidigare. Stolt över mitt hjärta. Nu har Siri ÄNTLIGEN somnat och ligger bredvid mig i sängen och sussar sött medan jag väntar på att Frans skall komma hem om en halvtimma.

Ovido - Quiz & Flashcards