min-lilla-siri

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 24 augusti 2011 13:24

Nu har jag dammsugit, två rum kvar men dom får vänta. Här har det lyfts på soffkuddar, mattor och madrasser. Usch vad skitigt det blir med tre katter päls och kattsand överallt. Skulle kunna bygga sandslott av sanden jag hittade i soffan. Men nu är den veck! Siri sover igen, hon sov till halv tolv idag! Halv tolv! Hoppas att det är förkylningen hon sover bort. Det rosslar så otäckt om den lilla, andetagen låter så slemmiga. Stackarn!

Kanske skulle se till att få några fönster putsade medan hon sover men det orkar jag inte med. Hur tråkigt får det vara att putsa fönster. Det brukade vara en favorit städuppgiften men nu kan jag bara inte få tummen ur. Kanske för att den tidigare hyresgästen var trevlig nog att putsa dom med såpa innan vi flyttade in. Det går knappt att se ut! Kommer säkert få putsa varje fönster tre  gånger... Blä!


Men nu tror jag att jag skall sätta igång med en sen lunch och sedan dammsuga dom två sista rummen. Sen skall golvbrunnen i toaletten spraylackas och förrådet mätas upp.  Där skall det också bli ordning med hjälp av stringhyllor. Mycket att göra! Fönstren får nog vänta tror jag bestämt.

Ovido - Quiz & Flashcards