min-lilla-siri

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 20 augusti 2011 00:02

Laga mat, pärla pärlplatta, trösta och natta, diska och plocka. Allt i ett liksom. Stekte upp en hel jäkla gris, åtminstone kändes det så och det blev några matlådor. Samtidigt satt jag och började på en ny pärlplatta, denna gången till oss själva. En tavla på vår finfina Siri skall det bli. Under tiden jag höll på som mest så fick Siri en hemsk gråtattack från ingenstans, kan inte för mitt liv förstå vad som var så läskigt. Stackaren har inte ont i magen, ingenting särskilt skrämmande hände men tårarna bara spruta och när jag väl fick tröstat satt hon i selen och snyftade långt efter att hon somnat. Nu ligger hon i vagnen och sover och jag är klar med matlagning och nu har hjärtat kommit hem och trycker i sig lite natta-mat. Snart ska vi gå och lägga oss och det ska bli skönt efter en lång dag. Trotsade vädret och tog mig ut på stan för fika med en massa söta ungar och deras söta mammor. Sedan traskade vi runt för att se vad kulturkalaset hade att bjuda.

Ovido - Quiz & Flashcards