min-lilla-siri

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Filippa Bräutigam - 13 augusti 2011 23:15

Jag vet att jag klarar moderskapet alldeles galant. Trots det så har folk, totala främlingar en hel del att säga till om. Idag på Liseberg så gick jag in i amningsrummet för att byta på min dotter. Siri som ju de senaste dagarna haft en lite bråkig mage grät en hel del och då står dör tre mammor och tittar mig över axeln och samtalar om vad det skulle kunna tänkas vara för fel på "den stackars lilla flickan".

- Hon är nog hungrig. säger en av mammorna till mig och jag ville bara explodera. Vad i h*****e vet hon om min unge? INTE ETT SKIT! Men jag blev helt mållös, kunde inte försvara mig, och det händer inte ofta.


Folk tror att jag behöver deras råd för att jag är yngre än dem. Men jag visste precis vad det var för fel på min lilla stackare, hon hade ju ont i magen. Inte skulle jag ställa mig bakom ryggen på dem och samtala om vad det är för fel på deras ungar. Andra anledningar som kom på tal om varför hon skulle gråta var bland annat att den blöjan såg ut att sitta för hårt och att hon var för varmt klädd. LÄMNA OSS IFRED! Jag kan ta hand om henne helt utmärkt utan er "hjälp".

Ovido - Quiz & Flashcards