min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Sena kvällen.

Av Filippa Bräutigam - 12 augusti 2011 22:02

Nu är dagen slut och Siris mage har åter igen börjat bråka med henne, stackars skruttan. Jag har använt mig av samma  knep som fungerade mot det onda i morse men det tycks sitta djupare på kvällen. Vi har börjat ge minifom droppar och hoppas på att se resultat av dom inom ett par dagar. Mellan det onda är hon ju en så glad tjej och vill att hon skall slippa det dumma! Nu sitter hon så gott i mitt knä och jollrar, hon berättar en massa skoj för mig och ler stort när jag svarar henne. Frans är på jobbet och är hemma om knappt två timmar, längtar efter att han ska komma hem, jag vill visa hur duktig jag varit. Jag har suttit hela kvällen och pillat ihop ett inbjudningskort till Siris dop och jag behöver dessutom hjälp med det sista. Hoppas kunna skicka iväg dom i början av nästa vecka.


 

 
 
Tarja

Tarja

13 augusti 2011 12:18

Aldrig roligt när de små har ont i magen. Min lille N hade det ibland när han var liten. Men det brukade gå över efter att han hade fisit eller rapat (eller spytt). ;)
Läste på din info att Siri är född på min födelsedag. Fast jag är född -83. ha det gött :)

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Filippa Bräutigam

13 augusti 2011 13:02

ja Siri har problem att fisa och det är därför hon får ont i magen. Men minifom skall ta bort gaser så vi håller tummarna på att det ska hjälpa nu.
Jasså då får jag säga grattis i efterskott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards