min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Känner mig ganska klar för idag!

Av Filippa Bräutigam - 27 augusti 2011 19:42

Allt skall göras på en gång. Började ju göra iordning förrådet igår och då kommer det så mycket som följer med i förråd-vågen. Flyttade in byrån från sovrummet in i förrådet så då vart jag tvungen att flytta sängen. Då ser jag att *oops* madrasöverdraget behöver tvättas. Häng tvätten som ligger i maskinen och in med överdraget.

Sortera kläder som legat nerpackade i flyttlådor i förrådet och sortera in i garderoben. *hoppsan* Här behövde det rensas vilket ledde till tomma lådor. Vad bra då tömmer jag byrån in hit. Vilket ledde till att byrån nu stod tom. Då fixar vi lite ordning i städskåpet och förvara verktyg i förrådet, vilken toppen idé. Sen blir man ju hungrig, och gissa om där var en full ren diskmaskin och massa skit på bänken, då får man ju fixa till det också. Skulle kunna säga att jag är helt slut. Har gjort allt detta samtidigt som jag har haft koll på skruttfia som har sovit mest hela dagen. Nu får hennes eländiga förkylning ge sig tycker jag. Just nu sitter hon och leker med en av sina nya favorit leksaker. Det är mest bara en bubblig plastbit som fungerar som en spegel, den kommer fårån hennes kusiner och hon har lekt med den i sisådär en timme nu. Oj dags att hänga upp madrassöverdraget. Får skriva mer en annan gång.


    Har ingen bild från hur det såg ut från början men det var INGET att titta på kan jag lova!

Livet · Pyssel · Siri
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards