min-lilla-siri

Alla inlägg under oktober 2012

Av Filippa Bräutigam - 28 oktober 2012 08:45

Siri har stått i en kvart och försökt få in en nyckel i nyckelhålet på vår sovrumsdörr. Jag måste säga att jag imponeras över hennes målmedvetenhet och tålamod. Set måste komma från mamma!

Med lite hjälp från pappa hamnade den rätt tillslut!

Av Filippa Bräutigam - 27 oktober 2012 09:03

Siri sov hela natten!
Helt galet vad man inte är bortskämd med det. Så vansinnigt skönt att känna att man fårtnostörd sömn. Siri somnade i bilen och vaknade aldrig när vi lyfte ur henne. Frans stoppade lillskruttan innanför jackan oh bar upp henne till sin säng. Sedan sov hon hela natten och vaknade klockan sju.

Nu iväg till sisjön för sampling av kellogs mmmh... Tresor!
Lite lustigt men dom heter visst så, mmmh... Tresor!

Av Filippa Bräutigam - 26 oktober 2012 20:10

Sitter i bilen efter många timmar på Ullared! Från golv till tak är bilen full. Hur kan egentligen tvål, schampo och tvättmedel ta sådan plats?
Nej men det blev ju en hel del saker. Julklappar till alla sex små som finns i den närmsta omgivningen. Känns inte som att något är sådär dumt ihopslämgt som om man väntat till veckan innan jul. Vi har köpt nya matlådor då de vi haft tidigare på något märkligt vis börjat att förkolnas när man ätit ut dom, när man lagt ner dom i väskan så är de ändå borta när man kommer hem. Men nu har vi nya, får se hur länge de finns i vår ägo. Frans har fått både en rock och nytt regnställ. Tandborstningen kommer inte vara något problem i framtiden då vi nu äger ungefär en tioårsförbrulning av tandborstar. Siri har dessutom fått några uppsättningar sängkläder då de hon har i sängen nu hör till spjälsängem från början.

Ja ni hajar grejen. Många bäckar små.... Blir en bil fylld från golv till tak.

På Ullared sprang vi på vänner. Helt ovetandes stötte vi på varandra i tulltrappan. Siri blev sp LAS och alldeles uppspelt när hon såg Seth. När vi sen skulle dela på oss igen blev Siri helt förkrossad, de hade ju just träffats. Hon tycker om sina vänner vår dotter!

Nu sitter hon utslagen i stolen bredvid mig. En lagom utflykt för Siri. Och en utmattande utflykt för alla inblandade. Då ska bara allt plockas uppbur sina kassar och in på rätt ställe den blir set nog natten. Jag är ganska mör efter att ha gått upp klockan 5 imorse.
Och imorgon blir det ett litet eventjobb i sisjön för mig. Då står jag på Coop och delar ut Kellogs Tresor. Kom och smaka om du är sugen!

Av Filippa Bräutigam - 26 oktober 2012 11:31

Vi har en lång inköpslista med oss med både tråkigheter oh roligheter.
Det blir rengöringsmedel och trasor, schampo och tvålar, strumpor och kalsonger. Inte jätte rolig shopping men sen blir det julklappar och kläder, sängkläder och kanske något nytt köksredskap.
Det är alltid kul att åka till Ullared och fynda. Även om jag hur insåg att det är lönehelg och risk för att vi inte kommer vara helt själva i kåken. Men vad gör det? Jag är inte folkskygg! Bara att dyka in med huvudet före!

Av Filippa Bräutigam - 26 oktober 2012 10:27

All stress, all ångest och allt plugg...

Tentan var inte alls så svår som de övningstentor vi fått, inte ens i närheten. Jag att och lägjorde uppgift för uppgift för att inte bli uppstressad och blanda ihop saker och ting.
Varje gång det var dags för en ny uppgift gick pulsen upp men när jag läst och sett att inte heller denna skulle bli något problem lugnade jag ner mig.

Efter att ha kontrollräknat allt två och insett att jag fått samma svar båda gångerna lämnade jag in.
Hr redan hunnit jämföra vissa svar med kurskamrter och än så länge har vi fått samma!

Inget jag svär på men jag tror att jag grejat det! Kan ju aldrig vara hundra men det känns jäkla gött just nu! Så åker vi till Ullared och firar istället för att dämpa sorgerna, helt ok det också!

Av Filippa Bräutigam - 25 oktober 2012 21:01

Vill inte! Blir knäpp av att veta att det är 100% rätt som gäller imorgon. Snart blir det kudden och hoppas att jag kan koppla bort min omänskliga tentaångest!

Av Filippa Bräutigam - 25 oktober 2012 16:43

Pluggandet får vara över för denna gång, misstänker att det inte kommer gå galant imorgon men håller mina tummar så hårt jag kan för att jag kan fokusera imorgon. Det är inte matten som är det svåra. Det är att komma ihåg vad som frågas efter. Jag är mästaren av slarvfel och det måste jag låta bli imorgon!

Nu blir det lasegne till middag, kanske bläddra lite i papperna ikväll igen men annars får det gå som det går nu.

Av Filippa Bräutigam - 24 oktober 2012 16:51

Hur sött det än är när Siri lär sig att sjunga med till TV programmen eller avsnitten till mumin så känns det som det blivit lite mycket av den varan på sista tiden.
Så idag frågade jag Siri om hon ville baka istället, och det ville hon!
Nu har hon smakat på mjöl, socker och vaniljsocker. Hon har hjälpt mig räkna och blanda, hon är visst en mästare på det där med bakning. Och naturligtvis fick hon slicka smeten från redskapen när vi var klara, det hör ju till!
Mycket nöjd blev hon och det var en mysig liten familjestund. Det gör vi garanterat om! Många gånger!

Fick förklarat för mig härom dagen att detta både är NO och matte, benen dåså! Då är det ju super att baka!

Ovido - Quiz & Flashcards